Läggdags

Klockan är halv tolv, och jag har sovit framför TV:n i tre timmar. Lite dumt att vara pigg nu, när jag ska gå upp klockan fem. Men i morgon är det fredag, få se om det blir några golvlister den här helgen.
Egentligen borde vi göra trevliga och intressanta saker med alla barnen på helgen. men vad kan man göra,  de vill ju inte direkt gå på museeum och en picnic är inte så mysig i november.
Lite för tidigt att gå på Liseberg. Och vi har ju så mycket med hus och hem på helgen. Det känns som om vi lägger så mycket tid på att serva barnen att vi inte hinner umgås.
Men killarna städar var sin del av huset varje fredag och ställer in tallrikarna i diskmaskinen alldeles själva. Inte dåligt för att bara vara 15 och 17 år.
Idag så lagade 15-åringen och jag mat tillsammans. Sjömansbiff, det blev jättegott.
Längesedan jag fick en mammapoäng, men här var det nog en. Han övade på fiolen också, en halv poäng till.
6-åringen var jättesnäll efter maten, bad tandborstning, pyjamas och lässtund utan bråk och tjafs. Ytterligare 1,5 poäng.
Nu ska bara 1:an komma hem, så kan jag sova lugnt.
Bara de inte ringer från jobbet i natt.
Trackback
RSS 2.0