November

Ytterligare en vecka har gått, vi har kommit långt in i november nu. Var på coop och storhandlade och blev alldeles lycklig över allt julpynt. Vill göra fint med guld och glitter. När jag kommer hem så inser jag att det är bara att glömma.
Datorer, borrmaskiner delar till den trasiga diskmaskinen, bamse tidningar, lego, alla möjliga lleksaker och kläder, kläder, kläder överallt. Om jag mot all förmodan plockar undan och gör iordning en bänk eller ett bord, ställer det en blomma eller ett ljus, så varar det tills jag vänt ryggen till och vi har ännu en plats att lägga verktyg eller kameror på...
Idag hoppas jag att jag kan skruva fast golvlisterna i rummet som 1:an började renovera för två och ett halvt år sedan.
Om ditt barn säger, jag vill göra om mitt rum, jag gör det alldeles själv om ni bara betalar materialet, så tro inte på dem. Det slutar med att du får göra allt själv.
Dessutom blir det bråk om vilket barn som sak ha rummet om det skulle bli klart.
"Gnällmamman"

Trackback
RSS 2.0