Jag har byggt en trappa.

hela förra sommaren pratade vi om att vi behöver få till en trappa från uteplatsen till "marmor"-plattan nedanför.
Vi ritade, tittade på olika material räknade och funderade.
Förra veckan så kom jag på att vi kan göra en "fusktrappa", dvs vi tar vad vi har och gör en trappa. Tanken är ju att uteplatsen ska få nytt golv vid något lämpligt tillfälle och då måste vi ju troligen göra om trappa. Så därför är det ju ingen anledning till att lägga en massa krut på trappan redan nu.
I lördags tog jag de marktegelstenar vi har och ett gäng plattor och byggde trappan, så nu är den klar. Det blev jättefint.
Grillen har jobbar i helgen på lördagskvällen entrecôte och i går kväll blev det lax. Helt OK.
Om någon är intresserad så gör vi gärna om det !

Igår kväll tog jag en match med tvätthögen, nu är all tvätt sorterad. Pust. Jag är glad åt att Peter tvättar, men när man knappt kommer in i tvättstugan pga all ren tvätt som kastar sig över en så blir det nästan övermäktigt.

Jag har gett råttorna gröt idag på morgonen och igår fick de bröd, ägg och sylta.
Trackback
RSS 2.0