Trädgårdsarbete igen

Äntligen ledig dag utan snö och regn.
Igår, lördag, var jag i trädgården nästan hela dagen.
Jag har tömt komposten, några rabatter och fruktträden fick lite. Skatorna blev jätteglada eftersom det fanns en och annan mask i kompost jorden.
Jag flyttade tre rosor också, ett första steg i att riva vår ruttna slipersmur. Jag vill ju helst bevara de växter vi har.
Den vita klängrosen Mme Alfred Carriere klättra på den gamla spaljen vid husväggen.
Den djupröda rabattrosen H.C Andérsen och den rosa buskrosen Mrs Jhon Lang får bo i rabatten med vår gula buskros Lucia och Blåregnet . Det blir kanske lite trångt, om de nu överlever.
Sedan hittade väldigt många små sniglar också, men då vände jag på i stort sett varje barkbit och planka som finns i trädgården.

Idag regnar det som tur är, jag är ledbruten och har svarta och söndertrasade naglar.

I tisdags (?) mejlade jag Skeppshult för att se om de kunde hjälpa mig med min låsta cykel. Jag fick snabbt ett trevligt svar med ett nyckelnummer och info om ett företag: Nyckelkopia i Mariefred som gör cykelnycklar.
Jag mejlade Nyckelkopia och i frdags låg ett kuvert i brevlådan med två nya cykelnycklar och ett inbetalningskort på 185 kr. Så snabbt och smidigt, jag var så imponerad. Jag skyndade mig till garaget och provade nyckeln. Nyckeln gick i låset, men gick inte att vrida om. Vid kontroll upptäckte jag att jag angivit ramnumret på Marias cykel. Suck.
Nåja, det är bara att göra om hela proceduren och hoppas att jag gör rätt den här gången....
Trackback
RSS 2.0