Bygget framskrider

Sakta men säkert så växer muren och trappan fram. Bertil hjälpte till i helgen, vilket verkligen märks.
Så här ser det ut när den undre muren är klar:


Sedan var det bara att fylla på med sten, sand och jord för att kunna gå vidare till nästa nivå.
När det var gjort  provbyggde jag den övre muren :


Den konstiga slangen är för att kunna dra elledningar om vi vill ha belysning eller så.
När jag byggt upp övre muren så fick jag plocka ner den igen för att göra ett hyfsat underlag till den.
Nu ligger det två rader sten på plats och vi måste skaffa en vinkelslip för att kunna såga av stenarna till lämplig bredd.
Dessutom måste jag beställa hem mer makadam och sand för att fylla upp bakom muren. Trappstenarna är också slut, jag räknade inte med den högra väggen när jag beställde sten.
Trackback
RSS 2.0