Igår...

var fritis stängt så jag var hemma för att ta hand om Felix. Lite lyxigt eftersom Mamma och alla mina stora barn var hemma.
Jag kämpade några timmar mot mina nya fiender sliperserna. Det gick väl hyfsat, men det är inte klart ännu. Så för tillfället så står trappbygget stilla.
Mamma, Felix och jag åkte i alla all upp på stan. Vi gick till trädgårsdföreningen http://www.tradgardsforeningen.se/ , det är väldigt fint där men jag tycker 100 kr i inträde är på tok för dyrt. Mamma bjöd på lunch i Rosencaféet. Mums. Felix uppförde sig rätt illa. Medan han väntade på pannkakorna började han gråta av ilska för att vi inte skulle åka hem med en gång.
Mamma och jag strosade dock runt  och beundrade rosor och utställningar. Sedan gick vi till Gudrun Sjöden och utnyttjade att det var halva reapriset på en massa mer eller midre konstiga kläder.
När vi kom hem tog Mamma hand om tvätten och fixade middag : grönsakssoppa och äppelkaka med vaniljsås. Dessutom har hon kokat in päronen och gjort äppelmos av fallfrukten. Var får hon all sin energi ifrån ?
Själv slet jag ett tag till med att ta bort slipers.
Trackback
RSS 2.0