1:advent

har nu passerat. Jag lyckades få upp några stjärnor och adventsljusstakar i fönstren. Hittade även vår röda adventsgris så nu har vi tänt det första ljuset.
Städningen är dock kvar, så det är inte precis julfint hemma, men det  hinns kanske med en annan dag
Lussekatterna bakades i lördags och pepparkakorna igår. I år fick jag nöjet att göra allt själv. Felix skulle hjälpa till med pepparkakorna, men vi blev osams innan första plåten var klar. Till sist kunde han  tänka sig att smaka på en pepparkaka. När degen väl var slut så grät han för att han inte fick vara med. Men jag hade nog bett om ursäkt åtminstone fem gånger och bett honom hjälpa mig. Man kanske skulle lägga ner det här med jul, känns osm om det är en tid full av krav och konflikter.
Julbordet i fredags var helt OK, en massa sillar, laxar, krabba, kräftor (havs och insjö) räkor (färska, rökta, marinerade). Sedan var jag mätt, hoppade över skinka och köttbullar. Testade lite paté och lamm och njöt av det väl tilltagna efterätt-och godisbordet.
Trackback
RSS 2.0