Ishalka

Idag är det vinter i Göteborg. På termometern är det plusgrader, men gårdagens regn har blit en isskorpa som lagt sig över hela Göteborg. Bussarna kommer inte upp för backarna, bilarna krockar, cyklisterna cuklar omkull och fotgängarna bryter benen. Precis som det brukar vara när det är vinter i Göteborg. Jag lyckades i alla fall ta mig och bilen oskadda till jobbet.
Albin fick träna halkörning igår, så sakta men säkert närmar han sig nog sitt efterlängtade körkort. Tyvärr är inte Peter och jag så nitiska med övningskörandet som vi borde. De flesta turer jag gör på kvällen är till Vallhallabadet, och dit törs jag nästan inte köra själv, än mindre låta Albin köra. E6an vid Liseberg och Korsvägen är de absolut värsta ställena i hela stan, trafikmässigt.
Volvo vill att alla ska vara lediga 19/12 - 7/1 och det verkar ju inte så tokigt. Men de vill att man ska ta det ur egen tidbank eller som semester, och jag har ju ingen tidbank. Hm, får se hur det blir, jag har nog några garantidagar för Felix som jag kan ta ut, han fyller ju snart 8 år och då försvinner de väl i alla fall.
Trackback
RSS 2.0