Juldagen


Nu har allt lugnat ner sig och julfriden börjar komma.
Julafton firades på sedvanligt sätt . Mat, tv och julklappar. Maria fick inte den rätta julkänslan eftersom jag inte var högröd i ansiktet eller hysterisk. Detta kan ha berott på att Mamma, Sofie och jag kunde hjälpas åt med förberedelserna.
Sillarna som Sofie, Mamma och Peter gjorde var ljuvliga. Jansson som Mamma slängde ihop var perfekt. Och jag skäms vare sig för skinkan eller den gravade laxen.
Gröten kokade jag klockan 2 på natten för att sedan efterkoka i ugnen till morgonen. Det är enda sättet för mig att inte få vidbränd tomtegröt.
Jag fick en massa jättebra presenter, på det hela taget så tror jag alla var nöjda.
Vi hann till och med en liten promenad medan det var ljust. Idag har vi promenerat i Kvarnbyn i Mölndal. Det var soligt och fint. Felix och Sebastian tyckte att det var en dålig dé och Albin och Simon försökte vi inte ens övertala att följa med.
Trackback
RSS 2.0