Länge sen sist

Oj vad tiden går fort. Det har varit sportlov, Peter har fyllt år Betil med familj har hälsat på....
Vår fabror Henrik gick bort i onsdags 27/2, på dagen 6 år efter det pappa dog. Ja det känns sorgligt, men alla verkar tycka att det var bäst för honom, hans kropp gav upp för länge sedan. 

Jag tror nog att jag ska fokusera på min trädgård nu  i alla fall.
Bertil och Sofie var snälla och tog med mig till Mölnlycke Garden Center i lördags och jag köpte 4 bedåranda julrosor. Från ganska ljust rosa fräknig till nästan svart. De matchar min vita och lime(?) färgade julros. Nu har jag äntligen en hel julrosrabatt, eftersom jag faktiskt lyckades plantera dem samma dag som jag köpte dem.

Dessutom har jag äntligen sått mina fröer ( de flesta). En planteringslåda på lördagen och två i söndags.
På måndagen så hade blomma för dagen och grönkålen börjat gro i den första lådan och igår tisdag tror jag att taklöken satte igång. Även den i första lådan. Väldigt bråttom men de står ju i köksfönstret som är mitt enda söderfönster.
Jag ska försöka fotografera lite och lägga ut lite bilder. Hoppas julrosorna inte störs av att vintern verkar ha kommit, minusgrader två nätter i rad var ju inte vad jag räknat med.
Trackback
RSS 2.0