Bättre idag

höftvärken släppte under dagen, och jag har sovit bra inatt.
Det är nog bra att ta tag i viktproblemen efter jul. vi ska bli bjudna på julbord av våra kvarvarande konsulter. Vi blir av med två och får behålla två.
Den ena som vi blir av med har varit i samma grupp som jag sedan jag började. Han blev konsult i samband med våra turer mellan Volvo IT och Volvo PV, så han har "bara" varit konsult hos oss de senaste 7 åren. Innan dess var han anställd på avdelningen. Förhoppningsvis får han nya och intressanta uppdrag på Volvo IT, men för oss (mig) så blir det tufft, dels så drar han ett tungt lass i ett system som jag har det formella ansvaret för och dels så är det som om en familjemedlem flyttar hemifrån. Nåja man kan ju faktiskt hålla kontakten, fast jag är usel på det.
Den 8:e december får de fast anställda på Volvo PV besked om vilka som ska sluta eller byta arbetsuppgifter. Hur det än går så ska det bli skönt när det datumet har passerat.
Trackback
RSS 2.0