Frysbox

Idag ska min frysbox komma. Jag har längtat så efter att få en frysbox och idag är det dax. I eftermiddag någon gång mellan kl 15 och 18 ska den komma hem till mig. Precis som vanligt så är jag helt övertygad om att alla mina problem kan lösas med att köpa något. Tänk vilken harmoni som kommer att infinna sig i mitt liv nu när jag blir med frysbox.  Jag kommer alltid att ha tillgång till nybakat bröd och ha stekar och kycklingar hemma redo att tillagas. Jag kommer att kunna ha perfekt ordning i mitt (i framtiden) isfria frysskåp.

Helgen var annars mycket bra. Mamma avslutade sin vistelse här med en shoppinglördag, Blomsterlandet med inspirerande orkidéföreläsning, Gudrun Sjöden, Ekostore  och Saluhallen, och en trädgårdssöndag. Nu är allt undanplockat och vintern kan komma när den vill. Jag har världens bästa och skojigaste mamma.

Peter uppvktades på fars dag med helstekt kyckling, pavlova och presenter. Maria  gav Peter en bok (om pinsamma pappa-skämt) och pojkarna gav Peter en thermos. Dessutom fick han en Paphiopedilum (orkidé).
Nu har mamma åkt hem för den här gången, men jag ska ju få en frysbox....
Idag ska jag lämna blod, få se om jag duger den här gången med.
Trackback
RSS 2.0