Tisdagen den 11/11

var en för mig händelserik dag. En älgkrock aldeles vid infarten till mitt jobb gjorde att jag blev fast i bilkö ett tag. Sedan visade det sig Simons klassföreståndare hade krockat med en älg på morgonen och låg på sjukhus, men inte såå allvarligt. Jag vet ju inte om det var han, men ett sammanträffande.
När jag startade min dator så avinstallerades min programmeringsmiljö för ett system. Och det är ett för fabriken ganska viktig system. Explorer fungerade nästan inte alls. Vi tre tjejer på avdelningen skulle smita iväg på lunchen för att se på orkidéer, men då var det problem med en någon kamera i målerifabriken, så det blev inget med det.
Jag ringde en massa telefonsamtal till helpdesk och de lovade att fixa mina problem. Sedan lämnade jag blod och det gick jättebra, nu har jag en till skryt-T-shirt. Jag installerade java-programmet jag jobbat med den senaste månaden, och det blev så bra.
Jag fick explorer fixat.
Kvart över fyra kom frysboxen och de som levererade den sa "Du vet väl att du inte har betalat för att få den inburen?" Ja, sa jag och så bar de in den i garaget. Och frysboxen fungerar.
Så dagen var lite upp som en pannkaka och ner som en sol.
I morse fick jag tillbaka mitt programmeringsprogram, så nu ska allt vara frid och fröjd.
Trackback
RSS 2.0