Vardagslunk

Nuförtiden händer det inte så mycket. Maria har börjat på sitt första pass med lärarpraktik, det är spännande. Jag hoppas att hon ska trivas. Albin har börjat ta körlektioner, det känns i plånboken, men är väl enda sättet att få till ett körkort. Jag ser verkligen fram emot att få fler körkort i familjen, kanske kan jag få lite avlastning med hämta och lämna. Albin har börjat träna på SATS också, och det är väl bra att han gör något mer än sitter och leker med datorn.
Simon har gått några veckor på teknisk linje och verkar trivas med det, nu har han till och med fått en "egen" laptop från skolan.
Jag har pausat med mitt trappbygge. Jag har kommit så långt som var nödvändigt. Man kan gå upp för trappan till övre delen av trädgården och jag har till och med fått översta lagret nästan klart. Det är lite pyssel kvar, men nu har jag i alla fall stöd till slänten och de stora stenarna
.



Jag är rätt nöjd i alla fall.

Vårt Gravensteinäppelträd har varit väldigt generös. Supergoda äpplen, tycker i alla fall Simon och jag.

Peter har jobbat med uthuset, satt upp hyllor och förbjudit mig att blockera det med skräp.
Igår hade vi utvecklingssamtal för Felix. Han är smart och duktig. Vet en massa och läser och räknar bra. Men... han kan inte låta bli att prata med sina bänkkamrater, sitta och drömma i stället för att jobba, kommer inte ut på rast i tid och kommer absolut inte in från rast i tid. .. var har jag hört detta förut. Jag tycker att jag känner igen det.
Trackback
RSS 2.0