Dax igen

med en liten avrapportering.
Igår kom mina sparrisplantor. De är så här fina:


Våren löper på. Min lilla korg på trappan har blivit så söt som jag hoppades och en av mina röda julrosor har slagit ut.
Den söta lilla violen som jag fått av Annika har börjat blomma, men jag har glömt att gå ut på kvällen för att lukta på den.
Lökarna som jag satte i min mur/trappa har börjat komma upp. Jag ser fram emot en mängd av tulpaner och påskliljor.
Det är inte så båttom med det, helst vill jag att de ska blomma som bäst när jag fyller år.



När det gäller mitt orangeri så är bygglovsansökan inlämnad och registrerad och jag har fått namnet på den arkitekt som ska granska ritningarna. Enligt vad tjejen på stadsbyggnadskontoret sa tar det 4-6 veckor innan det är klart.
Jag har lovat mig själv att låta arkitekten få en vecka på sig inna jag ringer och frågar hur det går. Nästa vecka är det dags för det, jag tror inte de har telefontid på tisdagar, men på onsdag så...

Idag åker Peter, Simon och Felix till Lejonbacken och imorgon kommer Maria, Albin och jag.
 Mamma har sagt att det inte är någon idé att jag tar med sparrisplantorna nu eftersom det troligen ligger snö fortfarande.
Det ska bli härligt att komma dit, men jag borde egentligen vara hemma och jaga sniglar. Hitills har jag hittat 5 stycken i mina rabatter; och då har jag inte letat. Nåja jag är ledig på tisdag så det får väl bli en snigelfångardag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hahah sådan mor sådan dotter:

Du bloggar istället för att jobba och jag läser bloggar istället för att plugga :D

2009-04-09 @ 08:46:44
URL: http://cette.blogg.se/
Postat av: Karin

Vad fina bilder! Hoppas du inte hittade några sniglar! Visst var det härligt på Lejonbacken! Riktigt härligt och all sol och fåglar och god mat och trevligt umgänge. Alla våra barn är ju så söta och trevliga. Dom skäggiga påskkärringarna och flickornas bad bredvid isflak samt björkfällningen blir bra minnen.

2009-04-15 @ 08:53:24
URL: http://tankarkwe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0