Vårkänslor

bröt ut i helgen. På lördagen var vi till tippen med skräp och sedan åkte mamma och jag till  Plantagen och handlade lite mer vårblommor (têt-a-têt och minipenséer). Dessa sattes i krukor och korgar. Sedan kunde jag pyssla i trädgården, räfsa löv och börja göra lite vårfint i rabatten. Mina blåsippor blommar så fint nu. Bilder kommer så fort Peter flyttat dem från kameran till datorn.
På söndagen gick jag lös på murgrönan bakom huset. Den är väldigt grön och fin, men får den hållas så kommer hela vår trädgrården vara inbäddad i meterhög murgröna, och jag föredrar nog rosor trots allt.
I måndags ringde jag vår arkitekt och godkände bygglovsritningen så förhoppningsvis har de skickat in den nu. Nu är det bara att vänta igen.
Jag har visat ritningen för våra grannar som tycker att det ser jättebra ut. Grannarna har bidragit med goda råd som "Se till att skaffa en riktigt bra snickare" och "Förbered för infravärme så att ni kan fira jul i uterummet". Vi tar till oss all goda råd vi kan få. Våra arkitekter har några hantverkare som de samarbetar med och kan rekommendera och vi har fått en lista. Det känns bra. Men innan bygglovet är klart, tror jag inte att vi ska ta några kontakter.

Nu har jag ett par vårbilder:

  

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad härligt! Fina bilder! Våra blåsippor ska just till att slå ut. De står beredda. I helgen slår de nog ut om solen skiner. Jag tror äntligen att våren är oundvikligt här. Vi har massor med blåsippor. Bästa vårtecknet - förutom alla hägrar och svanar och starar, hackspettar och andra fåglar som busar i luften och vatten runt mig. De verkar inte märka att jag är där.

2009-04-03 @ 08:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0