England, 23/7 Pashley Manor

En underbar trädgård fullt med olika statyer och träskulpturer.
Huset får man inte gå in i eftersom det är en privatbostad.


De "trädgårdar" vi besökte var jättestora och bör väl snarast btraktas som parker. Man verkar vara väldigt inne på att både ge en känsla av djup och av att ha många små rum i trädgården. Detta löses med långa häckar och murar.
  
   
Den här damen är det som står längst bort
i bilden ovan.

I naturdelen av trädgården satt det trä-skulpturer på en massa träd:
  

Sedan var det naturligtvis en massa fina blommor och planteringar.

 

 
och dammar, med romantiska broar...


Kommentarer
Postat av: Maria

Oj de där bilderna spretade åt olika håll!

2009-08-07 @ 09:53:50
URL: http://cette.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag satt med det hemma igår kväll, så fick bilderna rum bredvid varandra 2 och 2. Detta blev väldigt annorlunda mot när jag förhandsgranskade det. Synd att halva bildskärmen är helt tom.

/Ester

2009-08-07 @ 10:01:31
Postat av: Ester

Bättre så ?

2009-08-07 @ 10:05:24
Postat av: Sofie

Jättefina bilder! En sån där liten bro skulle jag också vija ha, men svårt att få in i radhusträdgården.

2009-08-11 @ 10:32:47
Postat av: Karin

Man skulle ha gift sig med en godsherre ... som pappa tyckte att jag skulle. Då hade hästarna fått plats också som jag saknar.

Red islandshäst med Louise förra veckan. Jättekul. Blir nog fler gånger för det tog bara 20 min att åka dit. Någon gång kan man ju unna sig det.

2009-08-12 @ 10:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0