Läget

en liten lägesrapport från framsidan. Jag har en irriterande men ändå ganska snäll förkylning. Dvs jag känner mig eländig, men har absolut ingen feber. (Kan man lita på en örontermometer som visar 36,3 ?) Det gör i alla fall att min energi går åt till att överleva i stället för att blogga. Jag vet att det är en egendomlig prioritering, men sån är jag.
Vi har i alla fall lyckats med att få upp adventljusstakar men inga ljusgirlanger ännu.
I lördags bakade vi lussekatter


och idag bakade vi pepparkakor:


Förra veckan hade vi  besök av två olika snickare för att diskutera uterum. De var väldigt trevliga och kunniga båda två. Nu har vi fått offert från den ene och det var väl mer än dubbelt så dyrt som jag i mina vildaste fantasier kunnat tänka mig. Ska bli intressant att höra vade den andre har att säga. Vi kanske ska ta ett par veckors semester och handarbeta lite själva. Tyvärr så visade det sig att arbetskostnaden bara var en fjärdedel av priset, och där kan vi utnyttja rotavdrag. Hmm, att det ska vara så dyrt med några fönster, dörrar, brädor, tak. Ja, det är klart det blir en del trots allt.

Jag har tyvärr missat att uppmärksamma alla viktiga födelsdagar som har varit:
Sebastian, Malte, Melker, Janne och idag Louise. GRATTIS allihopa.


Den här bilden är från september, nu har rosorna gett upp.

Julrosen strävar på, tveksamt dock om den ska bli färdig till jul:





Kommentarer
Postat av: Karin

Ja med tanke på att alla snickare har rabatt på fönster m.m. så borde det ju inte vara så dyrt.

Tack å Louise vägnar. Nu är hon tonåring!

Vad duktig du är med julbak! Själv lyckades jag hitta elektriska adventsljusstakar och julstjärnor i söndags kväll. Men de som man har levande ljus i har jag inte hunnit leta på. Det är för mycket skolarbete och födelsedagar just nu!

2009-12-08 @ 16:00:18
Postat av: Sofie

Jag tackar å mina barns vägnar! Vi har bakat några pepparkakor, men ska baka upp resten av degen i helgen. Lussebullar har jag inte gjort på flera år, jag gillar dem inte alls. Däremot ska jag göra saffransbiscotti ikväll, som jag har ersatt dem med.

Vi har hängt upp en julstjärna men den har därefter gått sönder och kommit ner igen. Julgardinerna hänger dock kvar och adventsljusstaken kom fram alldeles lagom efter andra advent, så att jag kunde använda två olika långa ljusstumpar med två nya ljus i den. (Det är svårt att hinna med första advent när den infaller före Maltes födelsedag och förra helgen var vi i Malmö.)

2009-12-09 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0