arkitektbesök

Äntligen har hon varit här. Vår arkitekt Malin Åberg http://www.abergsarkitektkontor.se/ (hon i mitten). Vi pratade, hon antecknade och skissade i sitt block. jag tror att det kommer att bli bra, även om hon inte tyckte att min fantastiska ritning var så där. Hon nämnde något om sörgårdsidyll och passa ihop med övriga huset, jag förstår inte riktigt ;-)
Nu ska hon kolla med kommunens fastighetskontor och gå hem och rita, om ett par veckor ska vi träffas igen och se vad hon har åstadkommit.
Inriktningen är vinterträdgård, dvs ett rum som är kallt men inte minusgrader på vintern så att man kan vinterförvara växter där. Vi räknar med att behålla skifferplattorna som golv. Maria frågade om allt kunde vara klart till min födelsedag, och det kan det inte. men förhoppningsvis före nästa vinter. Så jag räknar med att nästa vinter infaller i början på maj i år.
Det som tar tid är naturligtvis byglovet och det brukar tydligen var ganska lång leveranstid på glas. Vi måste också hitta någon som kan bygga det hela (tror jag). 
Trackback
RSS 2.0