Nja

jag har i alla fall tömt min garderob. Nu hänger alla kläderna på en klädställning i vardagsrummet. Ska tömma lådor och hyllor också, och med hjälp av Marias stränga blick få se vad som får komma tillbaka in i skåp och lådor igen.
Annars så har jag väl gjort det vanliga helgpysslet. Städat, bakat bröd, lagat mat en massa gånger, tvättat, vikt och sorterat kläder.
Peter tog med sig Felix till Ruddalens skrinnarbana i lördags så att Felix fick åka skridskor, och igår började simskolan igen.  Peter, Simon och jag hann även med en promenad i dagsljus igår. Solen sken till och med.
I lördags sådde jag en första omgång med penseer . De står i garagefönstret (med extra belysning 06.00 - 18.00) Undrar om de kommer att ruttna eller gro. Alltid lika spännande med frön. Resten av sommarblommorna får nog vänta ett par månader innan jag sår dem. Mina plantor brukar bli alldeles för långa ock rangliga. Ett säkert tecken på för lite ljus och för mycket värme.
Den här veckan ska jag försöka boka tid med konstruktören som arkitekten rekommenderade.
Trackback
RSS 2.0