SemEster

Nu har jag haft semester i fyra dagar.  Hitills har jag och Felix varit och badat tre gånger. Vi kämpar med att fixa simningen. Felix och jag har även plockat alla röda vinbar (7 l på en buske). Här är en bild på årets skörd, fast vi hade ätit upp de flesta körsbären när jag kom på att jag ville ta en bild. Vi kokade saft (4 flaskor) och gele (6 burkar). Det blev kanske inte så mycket, men väldigt gott.



Peter, Maria, Felix och jag var på Göteborgs stadsmuseum igår och ficke n mycket intraessant guidad visning av vikingadelen. På stadsmuseet finns Sveriges enda vikingaskepp, fast det ser ut som en brädhög. Sedan blev jag och Maria kvar på stan och jag shoppade loss ordentligt. 2 par byxor, 1 par shorts, ett par sandaler, en tröja och en gasoltub. Idag stod det i tidningen att svaenskarna köper mer kläder och jag känner mig rätt skyldig.
Jag har också köpt rätt mycket betongsten den senaste tiden, så ikväll blev min mur färdig. Det känns verkligen bra. Nu villjag inte lyfta mer sten i år. Det var rätt trixigt på slutet eftersom sterna längst ut på kanten måste anpassas för att passa in. Funderar på att bli bildhuggare, jag har helt klart talang för att banka på betongblock så att de får önskat utseende.
Så här såg det ut i förrgår, inte långt kvar. Kanske hinner jag ta en bild imorgon. För nu är det alldeles klart.


Mina fina rosor har nästan blommat färdig första omgången, det har varit lite jobbigt för dem med så mycket sol och lite regn. Jag ahr vatnat en del, men det förslår inte så långt.

Min älskade lilla Alfred (som inte är så liten)

Nina Weibull ? Som blev så illa åtgången av råddjuren men kämpar på och blommar så fint. Den överlevde dräneringen och fanns plötligt i gruset bakom huset, jag flyttade den och den blommar överdpdigt varje sommar som tack. Gör sig fint mot den vita muren
.
Honungsrosen Helena har överträffat sig själv, ved det gäller blommor. Hur mycket som helst till bin och humlors stora glädje,

Nej, nu är det läggdags. Upp tidigt imorgon för avresa till Lejonbacken och seda till familjelägret. Ska bli härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0