Juni

nu har vi klarat av en vecka av juni. Jag håller redan på att få midsommarångest. Det har blivit lite varmare igen.  Det är ju bra när sommarlovet har startat för tre av mina barn.
Maria började sommarlovet samma dag som Sims 3 släpptes, sommaren är räddad. Felix sa strängt till mig i eftermiddags: Mamma du måste spela Sims 3. Det gör jag ju nästan, fast jag gör det mer i fullskala. I mitt Sims finns dessutom både årstider och husdjur.
I eftermiddag har jag roat mig med att bygga lite på min mur och att tömma kompost på mina sparrisar. Hoppas de gillar det. I helgen försökte jag meja ner min 20x0,5 m stora djungel med sax och sekatör. Det gick rätt bra men jag fick problem med domningar och svullnad i vänsterhanden. Nåja, det går väl över till vintern.

Nu har min rosor börjat blomma:
Madame Alfred Carriere:

Den doftar ljuvligt.

Lucia har fullt med knoppar:



och härom dagen hade vi en riktigt fin regnbåge:


Nu ska jag göra pannkakor för Felix har utflykt till botaniska i morgon.
Trackback
RSS 2.0