Kanske vår ?

Igår hade skolan och fritis studiedag så Felix, jag och Simon var hemma. Simon och Felix inledde dagen med att se på filmen som Felix fick i födelsedagspresent av Albin.
Jag passade på att tvätta fönster. Det är livsfarligt att vara hemma i dagsljus ! Solen sken och det kändes som om våren har kommit.
Sedan åkte Felix och jag iväg till Blomsterlandet och träffade tjejerna från mitt jobb. Vi hade stämt träff på Blomsterlandet i Partille eftersom de har orkidéeutsällning där.
Felix uppförde sig exemplariskt och var mycket intressed av blommorna, kanske speciellt av de köttätande orkidéerna. Vi fick med oss en del växter hem. Felix fick en liten köttätare och jag fick en doftande liten Phalaenopsis plus en bedårande Saint Paula.
Några "påskliljor" och penséer fick också följa med oss hem. De sitter nu i krukor i trädgården. Hoppas att de inte tycker att minus tre grader är för kallt. Det var vad termometern visade i morse, och sedan sa de på radion att vi ska få snö framåt lunch. Hmm, det är ju vår nu.
Trackback
RSS 2.0