Mollnig ?

Idag sa radioprataren att det skulle bli en mollnig dag. Ha, det heter molnig rättade jag honom. Men så kände jag efter lite, och kände att mollnig var nog rätt. Visserligen skiner solen fast klockan bara är sex, men med -6 grader ute, så känns det som en dag i moll. Jag vill så gärna ha vår. Jag vill gräva i min trädgård, njuta av vårvärmen, men det går så trögt.
 Igår kväll var Maria och jag på yoga, jag var lite skeptiskt när jag gick dit, men det var jätteskönt.  Förra gången fungerade det inte alls för mig, jag var i otakt med allt och alla rörelser var bara besvärliga och tråkiga, men igår kändes det som sagt bra igen. Mammas nybakta semlor med varm mjölk efteråt var ju inte helt fel. Idag blir det våfflor, så kanske kan det bli em durlig dag till sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0