Ett steg på vägen

Albin klarade teoriprovet för sitt körkort igår. Jättekul.
Jag börjar sakta men säkert återhämta mig efter helgens trädgårdsarbeten. I lördags åkte vi iväg med alla slipers jag och pojkarna tagit bort. När vi ändå hade en släpkärra så passade vi på att hämta ett lass med flis till min murbyggnation. Mamma, Peter och jag tömde raskt släpkärran och sedan var det bara för mig att börja bygga. Jag höll på tills alla mina murstenar var slut. Tyvärr så saknas det ca 100 stenar innan muren är klar, men just nu pausar jag.
Som vanligt när jag jobbar med mina byggprojekt får jag jätteont i underarmarna, speciellt på natten när jag sovit ett tag. I måndags domnade händerna hela tiden när jag satt vid tangentbordet. Lite besvärligt eftersom jag programmerar rätt mycket just nu.
Synd att jag inte blev klar. Nåja, ni som kommer och hälsar på i helgen får väl fantisera om hur det kommer att se ut.
Annars så är det väl lite allmänt pyssel med att få Villa Solhem presentabel inför helgens aktiviteter. som tur är så vet ju alla hur vi har det, och det är inte så mycket vi kan göra åt det. Även om mamma och Peter kämpar på så mycket de orkar.

Trackback
RSS 2.0