Måndag igen

ytterligare en vecka närmare våren. I helgen var Maria och jag till Botaniska, den här gången för att få reda på vad mina gröna äpplen är för sort. Det visade sig vara en sort som heter Oranie och är Dalslands landskapsäpple.
Maria hade med sig en kvist med plommon från Oscars trädgård och det var Victoria. Fantastiskt goda. Vi funderar just nu på var ett Victoriaträd skulle passa bäst.
Jag plockade mina mogna tomater


Peter plockade 6 liter trattkantareller och en liter gula kantareller


på söndagen försökte jag hyfsa en gräsmatta genom att fylla på med kompost och så gräsfrön. Jag är nog väldigt ensam om att önska mig regn.


Mina rosor blommar fortfarande lite grand:






Visst finns det lite sommarkänsla kvar:
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0