1:a veckan klar

Ja, då har man jobbet en vecka. Inte så kul att det är mörkt all tid jag är hemma. Det är kallt och mörkt när jag åker på morgonen och kanske inte alldeles mörkt när jag kommer hem, men det känns så. Vi är en så liten familj numera med bara våra småpojkar hemma. Nåja Albin kommer i kväll och jag hoppas på att Maria kommer och hälsar på oss snart. Det känns tomt nu när hon inte bor hos oss och alla har åkt hem till sig.
För några dagar sedan tänkte jag att jag vill behålla alla julsaker hela januari, men i morse kände jag att jag nog vill städa bort julen i helgen. För väl se vad som händer. Vad jag verkligen vill är att beställa fröer till sommarens odlingar. Jag har kataloger från Botaniska, Impecta (som är Julita) och Runåbergs fröer. Jag är väldigt sugen på att prova på kronärtskockor i år. Det ska bli spännande att se hur sparrisen blir efter den här kalla vintern. Den lilla snö vi har har valt att lägga sig i högar på gräsmattorna och undviker att göra nytta som skydd runt rosor och andra växter (tex sparris).

Kommentarer
Postat av: Sofie

Kronärtskockor tänkte jag också prova i år. Jag tänkte att de skulle kunna bli effektfulla bakom bolltistlarna.

2010-01-17 @ 16:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0