Kaos

mamma ringde igår. Hon frågade om vi fortfarande hade det städat och fint hemma hos oss. Mitt svar är nej, det har vi inte. Det är nu en vecka sedan hon åkte och lagen om entropin har slagit till med all sin kraft.  Alla julsaker och adventsljusstakar som snyggt och prydligt stod på sina platser har belamrat borden i vardagsrummet. Även datorer, sladdar, kameror, böcker och papper har knött in sig där. Köket invaderas mest av tidningar, reklam, tomma plastpåsar, påsar med gamla brödkanter i plus en del saker som inte vet vart de ska ta vägen. Hallen, ja vad ska man säga, den har nog krympt. Tyvärr så förstod inte damsugaren vad den skulle göra i fredags, så golvet börjar bli både grusigt och lite lagom lurvigt. Vi har eldat en hel del så skräp från vedträd och aska finns lite här och var.
Herregud, jag är 50 år. Varför kan jag inte klara av att hålla ordning i mitt eget hem ? Kan det bero på att jag trivs mer med att sitta och leka med min dator än att plocka ordning. Hm, lömskt förtal; får nog lägga en patiens medan jag funderar.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken underbar förklaring av entropi! Själv brukar jag använda fysiktermen diffusion när jag pratar om stökighet. Jag tycker att till exempel grus i hallen har en tendens att diffundera ut i hela huset.

Snart har vi städat och fint här hemma, din mamma är nämligen på besök hos oss!

2010-01-22 @ 09:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0