Vinter och kallt

Idag var det -10 igen. Jag som trodde att det skulle bli lite varmare. Fördelen är att man slipper all sand och lort som följer med mildare väder. Dessutom har jag blivit fågeltittare. Jag köpte ett litet fågelbord som jag hängde i trädet utanför köksfönstret och det har blivit succe. Jag fyller på med solrosfrön och fåglarna älskar det. OK, jag har väl som mest haft 10 fåglar på en gång, men det är olika sorter och jag tycker de är så söta att titta på. Felix har en väldigt bra fågelbok, och omjag bara kan hitta den så kanske jag kan få reda på vad det är för sorter. Rödhake, Blåmes och skator tror jag mig kunna identifiera.


Kommentarer
Postat av: Maria

Heh. Den där bra fågelboken den kan finnas uppe på mitt rum :O Jag lånade den i somras eller sommaren innan...

2010-01-18 @ 19:40:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0