Nu börjar det snart igen

På måndag ska uterumsbygget ta fart igen.
Under tiden ägnar jag mig åt att pyssla med mina fröer. Idag har smultronen börjat visa sig. Marias rum är just nu omvandlat till växthus. Där finns kronärtskockor, massor med lobelia, lite brudslöja,några pelargonsticklingar, mina azaleor och en rosmarinplanta.
I köksfönstret finns det en massa byttor med jord som innehåller frön som förhoppningsvis ska bli rabarber, snöklocka, rhodendron och frilandshibiskus . Där finns också några låder som innehåller pyttesmå tomater, petunior, smultron och något mer som jag inte kommer ihåg vad det var.
Jag har även sått magnolia och lite andra saker som ska stå kallt några veckor så de står på norrsidan av huset.
Till helgen hoppas jag kunna så tagetes, grönkål och resten vad det nu var.
Som tur är så har nästan all snö försvunnit så nu kan jag se snödroppar, krokus och julrosorna. De har vuxit under snön och har fullt med knoppar.
Och i morgon är det våffeldagen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0