Las Meloneras

Ja, nu är vi här på tredje dagen. Flygningen gick bra, Felix tyckte maten på planet var toppen även om jag inte var riktigt lika imponerad.

Vi var framme vid lunchtid och blev transporterade till hotellet.

Vi tog en promenad till havet som visade sig vara ganska otillgängligt, brant och stenigt. Vi gick dock längs strandpromenaden och hittade till sist en liten strand som verkade ganska ok.

Vattnet var härligt och vågorna kastade sig plötsligt över oss, så vi blev rätt blöta. Men det gjorde ingenting. Vi torkade snabbt i värmen.

Vårt hotellrum är trevligt

med en balkong som ligger i solen hela dagen. Det bästa med rummet är luftkonitioneringen, tycker jag.
På kvällen var det grillbuffé.
I går söndag vaknade vi tidigt, dels var det normaltid och dels så ligger Kanerieöarna en timme efter Sverige. Så när det kändes som om klockan var 7 var den bara 5, och frukosten serveras klockan 8. Frukostbuffén har allt man kan önska, och lite till.


Hotellet har 3 simbassänger, 3 bubbelpooler och en småbarnsbassäng. Vattnet är lätt salt.
På förmiddagarna har vi badat i pool, tränat lite simning och dykning.
Söndagens lunch bestod av hamburgare i en galleria. Efter lunch skulle vi gå till havet, vi bestämde oss för att gå åt andra hållet på strandpromenaden. Och där var den, den oändliga sandstranden som övergår i öken. De långa dyningarna, med stora, sugande vågor. Tyvärr hade jag med mig plånbok med kreditkort och pengar, kameran och lte av varje som man gärna ville behålla. Så det blev ett snabbt dopp för mig och sedan satt jag på stranden och tittade på när Felix njöt av vågorna. Han hade hur kul som helst, och jag kunde bara sitta och njuta.




Idag, måndag, gjorde vi samma saker som igår. Felix gör framsteg i poolen, och jag lämnade alla värdesaker hemma när vi gick till stranden, så att jag också kunde bada riktigt länge.





Kommentarer
Postat av: Maria

Ååååh!!!! Gud vad avundsjuk jag blir! Det låter som ni har haft det ganska perfekt hittills :)

2010-11-02 @ 07:49:03
Postat av: Peter

Jag blir så avundsjuk.

2010-11-02 @ 08:45:26
Postat av: Karin

En till avundsjuk!

2010-11-03 @ 16:08:16
Postat av: Sofie

Jag blir både avundsjuk och inspirerad. Kanarieöarna borde ju vara ett trevligt resmål även i mars..

2010-11-12 @ 19:15:41
Postat av: Ester

Vi var på Kanarieörna när Albin fyllde 10 år och han fyller i mars.Det var lika bra väder då. Lagom varmt både i luften och vattnet.

2010-11-15 @ 00:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0