Härlig dag

Vi har det så bra på vårt sportlov. Hotellet är bra med en utmärkt frukostbuffé. Middagarna har också varit utmärkta.
Det är - 15 grader ute och mulet och det snöar lite grand till och från. Trots detta så känns det inte kallt och man fryser inte.
Det är det jag säger; vi har mycket kallare minusgrader i Göteborg än någon annanstans.
Idag har vi åkt skidor, lunchat och åkt mera skidor. Felix kom fram till att detta är bättre än Kanarieöarna.

Efter skidåkandet njöt vi av bubbelbad och bastu.

En katastrof inträffade i morse. När jag drog upp dragkedjan i mina skidbyxor så stod jag med dragskon i handen.
Ja, vad gör man ? Det är bara att köpa nya skidbyxor. Som tur är finns det ju affärer som säljer sådant här. Desvärre så är det väl inte tänkt att skidåkare ska ha min figur, dvs mer tjock än lång. Expediten konstaterade snabbt att alla byxor var för långa för mig. Jag beklagade mig och berättade vad som hänt och att mina befintliga byxor var bra förutom en trasig dragkedja. Det visade sig att de hade en hel kartong med öppningsbara dragskor så det var bar att välja rätt storlek betala 85 kr och så hade jag ett par alldeles lagom långa och breda oranga skidbyxor med hel gylf.

Räddare i nöden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0