Vardag igen

Ja, nu återgår vi till det normala efter ett långt och härligt jullov. Mamma har åkt hem, Felix har blivit sjuk och vädret växlar melan snö och kyla.
Det blev inte många bilder tagna på julafton den här gången, men ett juldopp blev det för småkusinerna:



Granen stortrivs i uterummet:


Den 29:e december fick vi en ny diskmaskin:


Vi fick många härliga promenader.Här på Smithska udden nyårsafton:

En söt liten ekorre som gillar solrosfrön:


Och mina snälla orkidéer blommar:


Blomman som sticker upp längst bak fick jag av Inger,Lasse och Astrid när jag fyllde 50 och den har blommat oavbrutet sedan dess. Nu har den fått två nya blomstänglar. Helt sanslöst.

Ja det var lite från julen, nu börjar odlingsäsongen så då lär detta bli en trädgårdsblogg. Jag misstänker att  uppdateringarna kommer lite oftare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga bilder!

2011-01-17 @ 22:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0