Återgång

så var allt tillbaka till det normala igen. Idag började Felix femte klass och som är den äldsta klassen i skolan. Hoppas det blir ett bra läsår.
Nu har vi jobbat drygt en vecka, och jag börjar vänja mig vid att gå upp halv sex på morgonen. Det är fortfarande lite ljust och det känns ju skönt.
Ibland försöker jag hinna med en snigeljakt på morgonen, men när det som i morse är helt torrt ute så hittar jag inte någon. Är det fuktigt i gräset kanske jag hittar ett par, tre stycken på morgonen. Har det regnat så kanske jag hittar jag max 10 om jag går igenom hela tomten. Tänk för några år sedan när jag hittade 50 - 150 varje morgon och kväll.
Lite sommar är det trots allt fortfarande så grillen används flitigt även om helgen bjöd på surströmming (fredag), kräftor (lördag) och tapas på La Sombrita (söndag).
Anledningen till La Sombrita var att Felicias pappa spelar där på söndagkvällarna med sin Johan Johansson trio.

Den har kvällen var Felicia gästartist. Det var en toppenkväll, det svänger om bandet och Felicia sjunger jättebra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0