Fint besök

Efter påskfirandet så lyckades vi lura med oss mamma hem till oss. 
Som vanligt så fixade hon tvätt, matlagning och bakade bullar, kakor och jättegoda äppelsockerkakor.
Jag passade på att ta ledigt på fredagen (10/4) så att vi kunde komma upp på stan.
Efter att ha besökt Gudrun Sjöden så blev det lunch i saluhallen. En god torsk med ett glas vin till.
 
 
 
Sedan blev det en promenad i Trädgårdsföreningen 
 
där julrosorna blommade för fullt.  
 
Och även den här praktfulla busken.
 
Stjärnmagnolian är på väg att slå ut.
Kameliorna blommade i Palmhuset.
Tyvärr så var det rätt mulet och kallt men vi hade en härlig dag på stan.
 
På lördagen däremot så var det underbart väder. Strålande sol och luften var varm.
Då passade vi på att åka till Botaniska där lökväxter blommade och även de första rhodedenrorna hade slagit ut.
 
Peter och Simon promenerade lite extra medansmamma och jag satt på enbänk och njöt av sol och blommor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, det ser verkligen jättehärligt ut. Jag saknar min kurs i Göteborg! kram från syrran...

Svar: Ja det vore toppen om du kunde komma hit.
Ester

2015-04-17 @ 22:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0