25/8 Trädgården

Nu har jag ägnat tre kvällar åt att rensa bort ogräset mellan plattorna.
För att visa hur fint det blev så tog jag en bild, men allt man ser är hur mycket mossa det är kvar på plattorna.

 
Min kritvita ros Karen Blixen har fullt med knoppar som börjar slå ut, den har blommat tidigare i somras. Vi klippte ned den lite när den blommat färdigt och nu är den på gång igen
 
HC Anderson har det lite jobbigare, men jag ger inte upp någon gång ska han väl börja trivas
 
Rudbeckian Magnus och rosen Lucia tycker jag är riktigt fina ihop
Det är svårt att få fram färgerna när man tar kort klockan sex på morgonen.
 
2 kaprifoler blommar också, den gula doftar ljuvligt
 
Eldkaprifolen har bott i en låda sedan vi rev ner sliperserna och byggde muren, men någon gång ska den få komma tillbaka igen.
 
Trots att jag var väldigt sen med att plantera ut mina sommarblommor så levererar Flitiga Lisa, som vanligt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0