Mellandagarna

Mellandagarna var behagliga.
En promenad till havet på Juldagen.
 
Labbetorp på annandagen.
 
3 genarationer.
 
 Kusinmys.
 
 Snillen spekulerar.
 
 Titta i gamla fotoalbum.
 
 Mormor Ingas gräddsnipor.
 
 Fyra syskon.
 fotograferas livligt.
 
 
Den 27:e var mamma, Maria och jag på stan:
 
 
Det hade snöat lite
 
Maria leker i snön.
 
Mamma skottar snö.
 
 
 
 
Maria,Sven och flickorna åkte hem den 28:e.
 
Den 29:e köpte vi  nya mattor till köket. (Och som redan fått blåbärsfläckar)
 
 Vi köpte också tyg till köksstolarna och Peters pall (som hans morfar gjort). Peter jhar klätt om dem.
Nu är stolarna blå i stället för röda.
 
Nyårsafton var vi hemma, åt hummer och tittade på TV och fyrverkerier.
 
På nyårsdagen var Peter, mamma och jag på bio:En underbar jävla jul. Sedan bjöd mamma oss på  pizza och vin på Cyrano. Min pizza med pesto, getost och räkor var gudomlig.
 
Så klart blev det promenader. Tex till Hängesten.
 
 
 
Den 4:e åkte mamma hem och jag invigde mitt gymkort.
 
Sedan åkte jag till Mölnlycke och köpte såjord. Passade också på att besöka Råda Säteri i Mölnlycke. 
 
Tänk den som hade en större trädgård.
 
Promenad till Stegerholmen den 6:e, nu har det blivit jättekallt men ingen snö.
 
 
 
 
Snön kom i dag, 8:e januari.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Det blir fint med tyget på stolarna. Vad pyssliga ni är!

Svar: Peter som har jobbat med stolarna, och nu är det klart.
Ester

2016-01-09 @ 20:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0