Sådder 2016

Här har jag tänkt mig lägga upp det jag sår och hur det går.
Sått
5/1:  2 små paprikafrön från en planta jag fick av en jobbarkompis förra året.
9/1:  Gul lök(egna frön),grönkål(egna frön), Rudbeckia Magnus,pensé,Sparris, Rosenskära,Lobelia,
       Törnrosas kjortel,Persilja(egna frön),Krolllilja,Zinnia,Blågull,Jättevallmo, Hibiscus Syranius, Petunia,
       HibiscusTrionum, Anemone Multiflora, Röd backsippa,Lejongap(egna frön),Rudbeckia Cherry Brandy,    
       Blåsalvia, Känguruäpplen, 
12/1: Kronärtskocka
 24/1: Paprika orange baby, Pense Rococo
28/1 : Pion,Flitiga lisa,Paprika Mohawk
2/2: Röd (eko) snackspaprika från Coop
Grott
12/1: Grönkål
13/1: Rosenskära
14/1: Lejongap
17/1: Gul lök
17/1: HibiscusTrionum
19/1: Kronärtskocka
22/1: Persilja
24/1: Lobelia,Törnrosas kjortel, Hibiscus Syranius, Jätte vallmo, Petunia,orange paprika
28/1: Röd Backsippa,Flitiga Lisa
 2/2: Anemone Multiflora
 3/2: Blågull, Paprika Orange Baby
 4/2: Paprika Mohawk
Planterat om
28/1: Kronärtskocka,Grönkål,Rosenskära
23/2:  2 st Gul lök, Persilja, Pensé
 
 
Lämplig jord för olika växter
Fikon Planteringsjord gärna med kogödsel
Oliv   Planteringsjord blandat med Leka och grus, järna lite lera också
Citron Citrusljord
bougainvillea  Det mesta verkar som (rhodedendron, citrus, vanlig)
Sharon Vanlig blomjord
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0