2018 Juli

6/7 Vår kära Anna Waldén gick ur tiden i maj och i juli satte vi ner hennes urna i den Waldénska familjegraven på Solna kyrkogård. Vi var många släktingar som hade samlats och hade en fin dag tillsammans i det strålande vädret.
7/7 När nu Peter och jag var i Stockholm så passade vi på att hälsa på Maria.
Peter och Maria byggde balkongskydd så att man ska kunna vara på balkongen även när det är varmt. Ett tufft dagsverke som avslutades med nachotallrik.
8/7 En sväng till Ingarö hos Karin, Pierre, David och Nova hann vi också med.
 8/7 Hemma igen hälsade vi på hos Albin och beundrade odlingarna på hans balkong.
15/7Ibland promenerade vi till havet och jag tog mig ett dopp på Smitten
16/7 Svarta vinbären gav riklig skörd.
 
18/7 Albin, Simon, Peter och jag gjorde en utflykt till världsarvet i Tanumshede och tittade på hällristningar.
På hemvägen stannade vi till i Lökeberg och tittade på deras hällristningar. De var inte färglagda så det var betydligt svårare att se vad de föreställde.
 
20/7 Ett par dagar senare besökte vi Varbergs fästning. 
Vi stannade också till och tittade på världsarvet Radiostationen Grimmeton, men det blev inga bilder därifrån den här gången.
 
27/7  var det månförmörkelse 
 31/7 Sommarens stora händelse var naturligtvis Solveig 85 årsdag som firades med släkt och vänner på Tomasboda.
 
  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0