2019 Maj

Maj 2019 var en speciell månad för mig. Det började fint. Mamma hade följt med till Göteborg. Vi var på Pinchos. Blommor och träd blommade och sparrisen växte. 
Jag fyller 60 och Peter och jag åker till Skottland. Två dagar innan vi ska åka får jag besked om att i samband med omorganisation på Volvo Cars It  anser man inte att jag passar in längre men kan få fortsätta om jag accepterar att gå till ett sourcingföretag och ingå som köpt tjänst.
Detta gällde inte bara mig utan många av mina kollegor. Några kollegor fick till och med veta att de inte behövdes alls. En väldigt konstig och felaktg bedömning enligt min åsikt, men det var så det var.
Det kändes väldigt bra att få åka iväg med min älskade Peter och släppa tankarna på jobbet. 
Det lustiga i det hela var att jag första natten i Glasgow så blev jag uppringd pga It-relaterade problem i fabriken. Det blev en lång natt, jag hade inte med mig min jobbdator, så jag kunde bara ge råd på telefon och till sist löste det sig.
Kan bara tillägga att jag tackade nej till "erbjudandet"och fick ett nytt jobb på Volvo där jag stortrivs.
Skottlandsresan får ett eget inlägg i bloggen.
 
 
 3/ 5 Vackert Rosenhagtornsträd på Volvo.
3/5 På Pinchos med mamma.
4/5 Sparrisen växer, nu gäller det att passa på.
7/5 Cettes födelsedag.  
 20/5 Hemma från Skottland och syrenerna blommar.
25/5 Musikskolans dag på Liseberg,
30/5  På Lejonbacken med Cette,
Titta vad som fanns på Konsum i Nora.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0