2020 april

1/4
Titta vilke fin julros. Jag är väldigt kär i julrosor.
Violerna blommar och doftar ljuvligt även om det är en dålig bild.
När hyasinterna gjort sitt efter jul så planterar jag ut dem i rabatten och så får de ett nytt liv.
3/4
 Peter och jag fick ett besök på Blackstone av Albin. Trevligt koncept, man får maten på glödhet lavasten och väljer själv hur hårt stekt den ska vara.
 Nu var vi friska igen och har fått smaken tillbaka och var nästan ensamma på restaurangen. 
  Inte mycket folk ute på stan i dessa covid-tider.
 5/4
I uterummet grönskar det. Sådderna är på gång. 
11/4
Påsken firade vi hemma i Göteborg eftersom vi inte ville trängas på Lejonbacken pga covid.
 13/4 Ämtligen blev den här lilla muren klar.
 14/4
Vi jobbar hemfirån. Peters plats.
 Min plats.
 Nu är det vår med påskliljor och tulpaner.
Forsythian blommar.
Scillor.
Hyacinter.
Plantorna växer och behöver planteras om.
 17/4 Peter snyggar till murarna.
Jag planterar.
 21/4 Medelhavsväxterna får komma ut i vårsolen.
25/4 Simon och jag spelar pokemon i träfgårdsförenigen.
28/4 Mysigt i vårsolen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0