2022 Augusti

1/8 Nattens drottning ska blomma.
kl 11
kl 17
kl 22 Äntligen
2/8 kl 8 Så var det över för den här gången.
3/8 Nu kommer vår nya diskmaskin
Snart på plats
Lir sent kanske men nu är tomaterna flyttade från krukor till rabatter.
Ny tomatrabatt
4/8 Peter och jag till Stockholm. Pizza på Al Caminetto i Alvik
5/8 Glass på Skansen
Dalahäst på Skansen
Bubbelvatten
Fina pelargoner på Skansen
Bornholm ser ut som min röda rosenknoppspelargon som kommer från min farmor.
Solveig tittar på sälarna
Ser du sälen ?
Tillbaka i Vällingby
 6/8 Dags att lämna Scandic Alvik
Hälsade på Felix i studentlägenheten.
Kalas och släktträff hos Karl-Erik och Ann-Christin
Malin och Anne-Sofie
7/8 Annika planterar vindruvor.
Vi hittar svart trumpetsvamp bredvid vedskjulet
Kantareller på mammas "hemliga"  kantarellställe
Felix ger sin mormor en flaska sherry i födelsedagspresent
Lunch på verandan
 9/8
Utflykt till Örebro
Lunch i Örebro saluhall
Wadköping
Där vi strålade samman med Björn och Birgitta
Solveig gillade de fina trädjuren
 12/8 Tillbaka i Göteborg så gjorde mamma, Felix, Peter och jag en utflykt till  Öströö Fårfarm i Halland
Det fanns en gårdsbutik.
Mamma och Felix klappar får
På Coop i Kungsbacka hittad Felix ett snyggt diadem
14/8 Mamma, pojkarna och jag turistar i Göteborg. Först en rundvandring på Röhska museet och sedan pizza.
 Albin solar på Näset
22/8 Blandade blommor.
Jag virkade en solhatt till Solveig. Hatten blev ful och passade inte, den är nu ett nystan igen. Jag ska aldrig virka mer.
29/8 Så fint är det på Lejonbacken precis när man kommer, eller ska åka.
 Julrosor och taklök planterade i slaggstenpartiet.
30/8 Hemma igen. Sofies ros.
 
 4/8  Åkte till Stockholm
5/8 Gick på skansen
 6/8 Kalas hos Karl-Erik och Ann-Christin
7/8 Lejonbacken 
9/8 Örebro med mamma, Felix och Bisaal, Solveig, Cette och Sven kom med tåg. Vi var i Wadköping där vi träffade Björn och Birgitta
10/8 Åkte hem till Göteborg
12/8 Hämtade Felix och Bisaal på Alingsås station, eftersom tågen inte gick till Göteborg.
Utflykt med mamma och Felix till Öströö Fårfarm i Halland
14/8 Röhska museet med mamma och pojkarna, Lunch på Buono pizzeria
15/8 Började jobba efter semestern
20/8 Gick på Göteborgs stadsmuseum
25/8 Åkte till Lejonbacken
30/8 Åkte hem
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0