2022 Juli

4/7 En mogen tomat
9/7 Kantareller i trädgården, bredvid min lilla blodfläder.
11/7 Rosen jag fått av Sofie blommar
15/7 På väg till Kiel
Buffé på färjan
Hejdå Göteborg
16/7
Vi åkte till Lübeck där vi bodde på Mercure Hotel som låg väldigt centralt.
Promenerade runt i den gamla stadskärnan.
Åt glass
Beundrade sjöfarten.
Träffade Johannes Brahms
Tog en öl och en Aperol
17/7 dags att checka ut och åka till Köpenhamn
 I Köpenhamn gick vi på Tivoli, där det fanns både mat och dryck. 
Bodde på 13:e våningen på Scandic Copenhagen. Väldigt centralt och en fantastisk utsikt. 
18/7 Dags att åka hemåt, självklart stannade vi till på Bakkens.
19/7 Hemma igen var det dags att skörda vitlök och plantera sommarblommorna.
21/7
Vi upptäckte att köksskåpen ser ut att vilja ge sig iväg.
Så det var bara att tömma skåpen
Lite fick gå till Reningsborg. 
Nu ser det bättre ut 
24/7 Mycket vinbär.
och päron
25/7
Nu är jorden från pallkragarna tillplattad och jag har slängt ut gräsfrön.
Några av rosorna från en pallkrage fick en ny rabatt ovanför stenarna, där vi även hittade lite kantareller.
En liten padda på besök.
27/7
och ett rådjur
30/7
Arvid kom och hälsade på så då blev det en utflykt till norra skärgården.
Färjan till Hönö
Fika på Fotö
Arvid och Simon badar.
Peter och jag tittar på.
 
 
15/7 Peter och jag åker till Kiel.
16/7 Handlade på Citti, åkte vidare till Lübeck där vi bodde på Mercure Hotel
17/6 Åkte till Köpenhamn via Rödby-Puttgarten. Bodde på Scandic Copenhagen.
Besökte Tivoli
18/7 Åkte hem, Lunch på Backens. Färja helsingör-Helsingborg
19/7 Skördade vitlök
23/7 Gjord klart för gräsmattan där pallkragarna var.
28/7 Arvid kom hit och gick på Ramstein med Simon
29/7 Köpte diskmaskin på Elon. 
30/7 Åkte till Fotö där Arvid och Simon badade

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0