2022 Maj

7/5 Cettes födelsedag. Då blommar det som allra mest.
8/5
jag tog bort mina varmkomposter. De var murkna och troligen besökta av råttor. Nu ger jag upp att kompostera matavfall. 
Sparrislandet blev väl gödslat.
Vitlöken växer bra och har också fått ett lager kompost.
 15/5 Dahliorna får komma ut.
Körsbärsträdet blommar.
17/5 Jag fyller år uppvaktas med bland annat vackra blommor
och middag påFeskar Britas Krog
 20/5 Covidvaccinerad. Då får Peter ligga och jobba.
27/5 Fina Bergenia på Lejonbacken (inte våra) .
Jag har Bergenia hemma, men det blir bara någon enstaka blomma, som rådjuren brukar äta upp.
28/5 Fint besök på Lejonbacken
Solnedgång, det tröttnar vi aldrig på att fotografera.
29/5 Sparrislandet
Nu finns det inget kvar av vallgraven.
Nya rabatten
Rensat i rosrabatten
och beskurit lavendeln framför sovrummet
Lilla pionrabattten
Gräsmattan klippt
 
 
 7/5 Cette fyller 34 år
17/5 jag fyller 63
18/5 Berti fyller 61
26/5 Kristi himmelsfärd, åkte till Lejonbacken
29/5 Jag fick en Goldazalea från Plantmarknaden i Lindesberg av mamma och en liten röd ros av Felix. Äkte hem till Göteborg, stannade på fika hos Björn och Birgitta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0