2021 Maj

3/5 Titta jag har en hand!
och spännande giraffer
7/5 Cette fyller 33 år det firar vi med smörgåstårta blommor och presenter.
Tröttande med födelsedagskalas
8/5 Dags för mig att åka hem så nu lämnar jag tillbaka rummet till Tallen med familj.
Mormors älskling
13/5 Hemma i Göteborg blommar det
Kristi Himmelfärd och vi åker till Lejonbacken
Nu har medelhavsväxterna fått flytta ut.
 Min stackars citron kämpar för att överleva.
14/5
Sofie arrangerar en överaskningsresa för att fira Bertil som fyller 60 år den 18/5.
Vi startar med lunch på Sikfors Herrrgård.
Mumsig efterrätt
Vi vandrade runt i Hällefors och beundrade sevärdheter.
Det visade sig att huset vi bodde i när Bertil föddes hade Lasse Mullback varit med och byggt.
Promenad i Knuthöjdsmossen naturreservat
Besökte Lill-Sångens badplats
16/5 Vi åkte till Vällingby, lunchpaus i Västerås där man inte fick sitta mer än en person per bord pga Covid. 
Lilla och stora Solveig. 
 En promenad i Vällingby hann vi också med.
Lekplats och huset Cette med familj bor i.
Jättefina blomlådor
underbar stjärnmagnolia
Konstiga soffor
Solur
17/5 Tillbaka på Lejonbacken så har vi börjat bygga en stenmur runt nya rabatten.
 Mamma uppvaktade mig på födelsedagen med en Buddleja (Fjärilsbuske)
18/5 Hemma igen för att pyssla i trädgården.
Vårt päronträd och Stigs körsbärsträd blommar.
Blåregnet lever.
Titta sparris!
Primula och penseer
Ny gräsklippare. 
19/5  Blommor från trädgården i den fina vasen jag fått av Albin.
Nu ska alla fröplantor planteras ut,  många krukor är det.
Titta, jag städade efter mig.
20/5 Nu ska Buddlejan planteras, men först ska ormbunken bort.  det var inte lätt, vilka rötter.
Det gick, nu är den på plats.
Jag älskar den här årstiden.
 21/5
Valnöten böejar få blad.
Äppelträd och päronträd.
Skaldjur i uterummet
  22/5 Äppelträdet Gravenstein och tulpanerna blommar
 Blåmesarna har fullt upp.
 29/5 Grillar man så kan man unna sig en orange drink i kvällssolen.
 
 
 
7/5 Cette 33 år
8/5 Jag åkte hem
11/5 Felix klarade teoriprovet
13/5 Kristi Himmelsfärd. Plockade första sparrisen, Åkte tillLejonbacken
14/5 Firade Bertil med överraskningsresa till hällefors som Sofie arangerade.Lunch  på Sikfors Herrrgård.
15/5 Åkte till Sikfors Herrgård och hämtade Peters kvarglömda plånbok.
16/5 Äkte till vällingby med mamma.
17/5 Jag fyller 62. Fick en Budleja av mamma. Åkte hem.
18/5 Bertil 60 år.
Köpte ny gräsklippare. Peter monterade trädgårdsslanghållare som vi köpt i Lindasberg.
20/5 Planterade Budlejan
25/5Bisaal klarade teoriprovet
26/5 Felix och Bisaal kuggade på körprov
30/5 Klippte Boxbom
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0